środa, 24 sierpnia 2011

Mojżesz i Al-Khadir.


60 Oto powiedział Mojżesz do swego młodzieńca:
"Nie ustanę, aż dojdę do zlewiska dwóch mórz,
choćbym miał iść przez długie lata. "

61 A kiedy doszli do zlewiska dwóch mórz,
zapomnieli swojej ryby, 
która swobodnie odnalazła
drogę w morzu.

62 Kiedy już odeszli dalej,
powiedział Mojżesz do swego młodzieńca:
"Przynieś naszą żywność,
ponieważ jesteśmy utrudzeni
tą podróżą."

63 On powiedział:
"Czy nie zauważyłeś,
że kiedy schroniliśmy się przy skale,
zapomniałem o rybie;
chyba tylko szatan mógł spowodować,
że nie pamiętałem o niej
i nie przypomniałem sobie;
ona odnalazła swoją drogę w morzu
jakimś dziwnym sposobem."

64 Powiedział Mojżesz:
"To jest to, czego pragnęliśmy!" 
I obydwaj zawrócili po swoich śladach.

65 I znaleźli pewnego sługę z Moich sług, 
któremu użyczyliśmy Naszego miłosierdzia
i którego nauczyliśmy wiedzy
pochodzącej od Nas.

66 Rzekł do niego Mojżesz:
"Czy mogę postępować za tobą,
abyś mnie pouczył o drodze prawości,
której ciebie nauczono?"

67 On powiedział:
"Ty nie potrafisz być przy mnie cierpliwy.

68 Jakże będziesz przy mnie cierpliwy
wobec tego, czego nie znasz?"

69 Powiedział Mojżesz: 
"Znajdziesz mnie, jeśli Bóg zechce, cierpliwym
i nie sprzeciwię się żadnemu twemu rozkazowi."

70 On powiedział:
"Jeśli będziesz postępował za mną,
to nie pytaj mnie o nic,
dopóki ci o tym nie wspomnę."

71 I obydwaj wyruszyli w drogę.
Aż kiedy wsiedli na statek,
on przedziurawił go.
Powiedział Mojżesz:
"Czy ty go przedziurawiłeś;
aby zatopić ludzi znajdujących się na nim?
Uczyniłeś rzecz zdumiewającą!"

72 On powiedział:
"Czyż nie powiedziałem,
że nie potrafisz być ze mną cierpliwy?"

73 Powiedział Mojżesz:
"Nie gań mnie za to, o czym zapomniałem,
i nie rób mi trudności z tego powodu!"

74 I znowu wyruszyli w drogę.
Aż kiedy spotkali pewnego chłopca,
on go zabił.
Powiedział Mojżesz:
"Czy zabiłeś człowieka,
który nie był winien żadnego zabójstwa?
Popełniłeś rzecz niegodziwą!"

75 On rzekł:
"Czyż nie powiedziałem ci,
że nie potrafisz być cierpliwym przy mnie?"

76 Rzekł Mojżesz:
"Jeśli odtąd jeszcze cię o coś zapytam,
to nie uważaj mnie już za swojego towarzysza;
ale z góry się na to godzę!"

77 Następnie wyruszyli w drogę.
Aż kiedy przybyli do pewnego miasta,
poprosili jego mieszkańców o jedzenie.
Lecz ci odmówili ugoszczenia ich.
Obydwaj znaleźli zatem mur,
który groził zawaleniem się,
i sługa postawił go prosto.
Powiedział Mojżesz:
"Gdybyś chciał, to wziąłbyś za to zapłatę."

78 On powiedział:
"To oznacza, że musimy się rozdzielić.
Lecz ja wyjaśnię ci to,
do czego ty nie miałeś cierpliwości.

79 Jeśli chodzi o statek,
to należał on do biednych ludzi,
którzy pracowali na morzu.
Chciałem go uszkodzić,
bo za nimi podążał król,
który zabierał każdy statek siłą.

80 A co się tyczy tego chłopca,
to jego rodzice byli wierzącymi
i obawialiśmy się,
że on narzuci im bunt i niewiarę;

81 otóż chcieliśmy, aby ich Pan
dał im na to miejsce lepszego od niego
i bardziej czystego,
i bliższego uczuciem miłosierdzia.

82 A co się tyczy muru,
to należał on do dwóch sierot
żyjących w tym mieście.
pod nim znajdował się ich skarb.
Ojciec ich był człowiekiem pobożnym
i chciał twój Pan,
aby po osiągnięciu dojrzałego wieku
wydobyli swój skarb,
jako dowód miłosierdzia od twego Pana.
Nie czyniłem ja tego z własnego nakazu.
Oto wyjaśnienie tego,
w czym nie potrafiłeś być cierpliwym." (Al-Kahf 18:60-82)

Niektórzy z Ludu Księgi powiedzieli : tym, który spotkal się z Al-Khadir był Musa (Mojżesz)
Ibn Misha Ibn Jusufa Ibn Ya `ub Ibn Ibrahim Ibn Ishaq, ojciec  Proroków.
Ale najbardziej autentyczny pogląd jest taki,iz byl to Musa Ibn `Imran, Prorok wysłany
przez Boga do synów Izraela.
Zrelacjonowal Imam Bukchari : Zostalo mi powiedziane przez  Al-Hamidi nastepnie Sufyan nastepnie `Amr Ibn Dinar nastepnie Sa`id Ibn Jubair : powiedzialem do Ibn `Abbas : "Nauf AI-Bakali twierdzi ,ze Mojzesz (towarzyszacy Al -Khadir) nie byl on tym wyslanym do Banu Israel ,ale byl to inny Mojzesz " Ibn 'Abbas (niech Allah bedzie  z niego zadowolony) zaznaczył ,ze wrog Allah (Nauf) byl klamca. Zrealacjonowal Ubai bin Ka `b : Prorok (pokoj z nim) powiedzial : "Pewnego razu Prorok Mojzesz wstal i zwrocil sie do Ludu Izraela. Zapytano go : "Kto jest najbardziej uczonym sposrod ludzi ? " Odpowiedzial : "Ja jestem najbardziej uczonym" Allah upomniał Mojzesza, ze nie przypisal absolutnej Wiedzy Jemu (Allah), tak wiec Allah zainspirowal go , "na skrzyżowaniu dwóch mórz  znajduje sie moj niewolnik , który jest bardziej uczony niz ty. " Mojzesz powiedzial : "O Panie moj ! Jak moge go spotkac ? " Allah Wszechmogacy powiedzial : "Wez rybe w duzym koszu i znajdziesz go tam gdzie stracisz ta rybe." Tak, wiec Mojzesz wyruszl wraz ze swoim niewolnikiem Yusha` bin Nun i niosl rybe w duzym koszu az natknal sie na kamien, gdzie polozyli sie i zasneli. Ryby wyszly z kosza i obraly swoja droge w morzu . Bylo to zdumiewajace dla obydwu Mojzesza i chlopca. Kontynuowali do konca nocy i nastepnego dnia kiedy zrobilo sie widno, Mojzesz powiedzial do swojego slugi : "Przynieś naszą żywność, ponieważ jesteśmy utrudzeni tą podróżą." Mojzesz nie zmeczyl sie az do momentu gdy dotarli do miejsca , o ktorym mu powiedziano. Tam jego sluzacy rzekl : "Czy nie zauważyłeś, że kiedy schroniliśmy się przy skale, zapomniałem o rybie? " Mojzesz zaznaczyl : "To jest to, czego pragnęliśmy!" I obydwaj zawrócili po swoich śladach. - az dotarli do kamienia. Zobaczyli tam  człowieka pokrytego odzieża. Mojzesz pozdrowil go. Al -Khadir odpowiedzial : "Jak ludzie sie pozdrawiaja na twojej ziemi ?" Mojzesz powiedzial : "Jestem Mojzesz." Zapytal : "Mojzesz z Banu Israil ? " Mojzesz potwierdzil i dodal : "Czy moge podazyc za toba abym mogl sie od ciebie nauczyc tego czego zostales nauczony ? " Al-Khadir odpowiedzial : "Zaprawde ! Nie bedziesz w stanie byc przy mnie cierpliwym. O Mojzeszu ! Posiadam wiedze, ktora nauczyl mnie Allah i ktorej ty nie posiadasz, podczas gdy ty masz wiedze od Allah ,ktorej ja nie mam. Mojzesz powiedzial : " Z wola Boza znajdziesz mnie cierpliwym i nie będę się buntował przeciwko tobie w niczym." Tak, wiec wyruszyli pieszo brzegiem morza, gdyz nie posiadali lodzi. W miedzyczasie przeplynal obok statek i poprosili jego zaloge aby mogli wejsc na poklad. Zaloga rozpoznala Al-Khadir i wziela go na poklad bez opłaty. Nagle pojawil sie wrobel i stanal na krawedzi lodzi i zanurzyl dziob raz,dwa razy w morzu. Al-Khadir powiedzial : "O Mojzeszu ! Moja wiedza i twoja wiedza nie umiejszyly Wiedzy Allah nie bardziej niz ten wrobel swoim dziobem zmniejszyl ilosc wody w morzu." Al-Khadir udal sie do jednej z desek lodzi i przedziurawil ja. Mojzesz powiedzial : "Ci ludzie zaoferowali nam przejazd za darmo ,ale ty przedziurawiles ich lodz tak,ze ludzie utopili sie. " Al-Khadir odpowiedzial : "Czy nie mowilem ci , ze nie bedziesz w stanie byc przy mnie cierpliwym ?" Mojzesz powiedzial : "Nie oceniaj mnie za to co zapomnialem." Pierwsza z wymowek Mojzesza bylo,ze zapomnial. Udali sie w droge i napotkali chlopca grajacego w towarzystwie innych chlopcow. Al-Khadir chwycil glowe chlopca i wyrwal mu ja. Mojzesz powiedzial  :"Czy zabiles niewinna dusze ,ktora nigdy nikogo nie zabila ?" Al-Khadir odpwiedzial : "Czy nie mowilem ci,ze nie bedziesz w stanie byc przy mnie cierpliwym ?" Udali sie w dalsza droge,az dotarli do ludzi miasta, poprosili ich o posilek ,ale ci odmowili. Nastepnie znalezli zawalajacy sie mur. Al-Khadir naprawil go wlasnymi rekoma. Mojzesz powiedzial : "Gdybys chcial moglbys wziasc za to zaplate." Al-Khadir odpowiedzial : "Jest to rozstanie między mną a tobą." Prorok (pokoj z nim) dodal : "Niech Allah bedzie Milosierny dla Mojzesza .Mógłby być bardziej cierpliwym, aby dowiedzieć się więcej o jego historii z Al-Khadir. (Sahih Bukchari)

Allah Wszechmogacy mowi :" A co się tyczy muru, to należał on do dwóch sierot żyjących w tym mieście." - As Suhaili powiedzial : byli to Asram i Sarim synowie Kashis. "pod nim znajdował się ich skarb." - skarbem bylo zloto lub jakiegos rodzaju wiedza. Jednak najbardziej prawdopodobna opinia jest,iz jest to jakiegos rodzaju wiedza zapisana na zlotej tablicy. Al-Bazzar powiedzial : przekazal Ibrahim Ibn Sa'id Al-Jauhari po Bishr Ibn Al-Mundhir po Al Harith Ibn 'Abdullah Al- Yahbasi po 'Iyad Ibn `Abbas Al-
Ghassani po Ibn Hujairah po Abu Dharr : " Skarb wspomniany w Ksiedze Allah byla to zlota tablica , na ktorej bylo zapisane :' I zastanawialem sie nad tym, ktory wspominal Pieklo i sie smial, i zastanawialem sie nad tym ktory wspominal smierc i stawal sie niedbaly co do znaczenia  'Nie ma Boga poza Allah' - zrelacjonowane przez Al- Hasan Al-Basri, Umar uwolniony niewolnik`Afrah and Ja`far As-Sadiq.

"Ojciec ich był człowiekiem pobożnym" - ich siodmy czy dziesiaty pradziadek. Jednak to wskazuje na to, ze sprawiedliwość ojca daje korzyści jego dzieciomi i ich dzieciom.

" (...) jako dowód miłosierdzia od twego Pana." - to jest dowod na to, ze Al-Khadir byl Prorokiem i nie postepowal wedlug wlasnych pragnien a na rozkaz Wszechmogacego Allah .


Jego imie, rodowod i Proroctwo : Czy jeszcze zyje ?

Prwadziwe imie, pochodzenie i status Al-Khadir są kontrowersyjne. Jak i bardzo wazne pytanie :czy on jeszcze żyje?

Al-Hafiz Ibn `Asakir powiedzial : Mowi sie o nim Al-Khadir syn Adama. Ibn
Qutaibah powiedzial : Jego imie to Balya -or Aylya -Ibn Malakan Ibn Faligh Ibn `Abir Ibn Shalikh Ibn Arfakhshdh Ibn Sam Ibn Noah (Pokoj z nim).
Isma`il Ibn Abu Uwais powiedzial : Jego imie to Al-Mu`amir Ibn Malik Ibn
`Abdullah Ibn Nasr Ibn Lazd.

Inni powiedzieli : Ma na imie Khadrun Ibn `Amyaiyl Ibn Al-afiz Ibn AI-`Iys Ibn Ishaq Ibn Prophet Ibrahim (Pokoj z nim). Jest wiele opini dotyczacych jego imienia i pochodzenia.

Imam Al-Bukhari powiedzial : Przekazal Muhammad Ibn Sa'id Al-Asbahani po
Ibn Al-Mubarak po Mu`amir po Hammam zaswiadczone przez  Abu Hurairah
(Niech Allah bedzie z niego zadowolny) ,ze Prorok (Pokoj z nim) powiedzial : "Al-Khadir został nazwany tak dlatego, że usiadł na jałowej białej ziemi, ktora okazala sie zielona plantacja  (po tym jak na niej usiadl). "

Qabisah zrelacjonowal  a zaświadczył  of Ath-Thauri after Mansur po Mujahid
: Al-Khadir zostal tak nazwany poniewaz wszystko wokol niego zamienialo sie w zielen gdy ten sie modlil. Wczesniej zostalo zrelacjonowane, ze Mojzesz i Yusha` (Pokoj z nim) wrócili tym samym sladem az dotarli do kamienia.Tam spostrzegli mezczyzne okrywajacego sie odzieza. Mojzesz pozdrowil go. Al-Khadir odpowiedzial : "Jak ludzie sie pozdrawiaja na twojej ziemi ? " Mojzesz powiedzial : "Jestem Mojzesz" Zapytal : "Mojzesz z Banu Israil ?" Mojzesz odpowiedzial twierdzaco i dodal : Czy moge podazac za toba abys mnie nauczyl wiedzy ktora zostala ci przekazana itd...

Historia Wskazuje na Jego proroctwo w ​​czterech aspektach:


  • po pierwsze : Allah Wszechmogacy mowi : 65 " I znaleźli pewnego sługę z Moich sług, któremu użyczyliśmy Naszego miłosierdzia i którego nauczyliśmy wiedzy pochodzącej od Nas." ( Al-Kahf 18:65 )



  •  po drugie : Mojzesz powiedzial do Al-Khadir "Czy mogę postępować za tobą, abyś mnie pouczył o drodze prawości której ciebie nauczono?" On powiedział:"Ty nie potrafisz być przy mnie cierpliwy. Jakże będziesz przy mnie cierpliwy wobec tego, czego nie znasz?" Powiedział Mojżesz: "Znajdziesz mnie, jeśli Bóg zechce, cierpliwym i nie sprzeciwię się żadnemu twemu rozkazowi."  On powiedział: "Jeśli będziesz postępował za mną, to nie pytaj mnie o nic, dopóki ci o tym nie wspomnę." ( Al-Kahf 18:66-70 )

Tak, wiec gdyby nie byl Prorokiem , Mojzesz nie zwracal by sie tak do niego tym samym Al-Khadir nie odpowiedzialby w taki sposob. Mojzesz szukal jego towarzystwa , poniewaz chcial uzyskac od niego wiedze, ktora dal mu Allah, ktorej Mojzesz nie dostal. Gdyby byl innym niz Prorokiem niebylby nieomylny. W ten sposób Mojzesz niebylby tak chetny aby mu towarzyszyc, gdyz sam Mojzesz byl szanowanym Prorokiem i nieomylnym Wyslannikiem.Gdyby byl innym niz Prorokiem, Mojzesz nie robilby sobie klopotu aby poszukiwac go przez 80 lat. Kiedy go wkoncu spotkal okazal mu wielki szacunek i podazal za nim ulegle aby uzyskać jak najwięcej z jego boskiej wiedzy.


  • po trzecie : Al-Khadir umyślnie zabił chłopca. Nie zrobilby tego gdyby nie byla zainspirowany nakazaem Allah Wszechmogacego. To wydarzenie moze stanowic nastepny dowod, ze Al-Khadir byl Prorokiem. Moze to rowniez byc dowodem na to, iz byl on nieomylny. Al-Khadir zabil chlopca, gdyz zostal zainspirowany,iz bedzie on (chlopiec) niewierzacym , gdy dorosnie i, ze jego rodzice pojda w jego slady przez wzglad na żarliwa milosc do niego. Tak, wiec zabil go aby zachowac wiare jego rodzicow. 



  • po czwarte : Kiedy Al-Khadir zinterpretowal i wytlumaczyl Mojzeszowi czyny jakie dokonal dodal :  "Jako Milosierdzie od Waszego Pana i nie postapilem tak z własnej woli " - Nie postapilem tak z wlasnych pobudek, przeciwnie dostalem nakaz od Allah. Wszystko to dowodzi jego Proroctwo i nieomylnosc.  


Czy Al-Khadir nadal zyje ? 

Wiekszosc uczonych twierdzi : "Al-Khadir nadal zyje, poniewaz jest tm , ktory pochowal Adama (pokoj z nim) po potopie, a tym samym byl on objety suplikavja Adama ,iz ten kto go pochowa bedzie zyl dlugo."
Niektorzy ludzie mowia : "on nadal zyje , poniewaz napił się ze źródła życia." Jest wiele narracji i historii na ktorych opieraja sie uczeni aby potwierdzisz ,iz Al-Khadir nadal zyje, ale wszystkie narracje i hadith dotyczace tego sa slabe lub wymyslone a ci ktorzy je zrelacjonowali nie sa nieomylni.

'Abdur Razzaq powiedzial : zrelacjonowal Mu' amir that Abu Sa'id AI-Khudri :
"Pewnego dnia Wyslannik Allah (pokoj z nim) opowiedzial nam dluga historie na temat Ad-Dajjal posrod tego co nam zrelacjonowal bylo :'Ad-Dajjal przyjdzie i bedzie mu zakazany wstep do przełęcza Medyny. Rozbije oboz w jednym z obszarów soli sąsiadujących z Medyna i pojawi się czlowiek ktory bedzie najlepszy lub jednym z najlepszych ludzi. Powie on : 'Zaswiadczam, ze ty jestes Ad-Dajjal, ktorego historie opowiedzial nam Wyslannik Allah. 'Ad Dajjal powie
 (do swojej publiczności):'Spojrzcie, jesli zabije tego czlowieka i nastepnie go ozywie, bedziecie miec jakies watpliwosci co do tego co mowie ?' Odpowiedza : 'Nie.'Nastepnie Ad-Dajjal zabije tego mezczyzne i go. Mezczyzna powie :'Na Allah, teraz jeszcze lepiej cie poznaje bardziej niz kiedykolwiek wczesniej. 'Ad-Dajjal bedzie probowal go zabic (ponownie) ,ale nie bedzie mial juz mocy aby to zrobic. Mu'amir powiedzial : Zostalo mi powiedziane, ze tym , ktory stanie przeciw Ad -Dajjal bedzie Al-Khadir i jego szyja tego dnia bedzie pokryta mosiądzem.

Sheik Abu Al-Faraj Ibn Al-Jawzi obalil wszystkie te hadisy i dowiodl, ze sa zmyslone oraz, ze Lancuch przekazicieli i historie Towarzyszy Proroka (pokoj z nim) sa slabe i omylne.

Jesli zas chodzi o tych co twierdza, iz Al-Khadir niezyje jak Imam Al-Bukhari,  Abu Al-Husain Ibn Al-Munadi i sheik Abu Al-Faraj Ibn Al-Jawzi, podtrzymuja to twierdzenie nastepujacymi dowodami : Allah Wszechmogacy powiedzial : "My nie daliśmy nieśmiertelności żadnemu człowiekowi przed tobą.
Czyżbyś ty miał umrzeć, a oni mieliby być nieśmiertelni? " ( Al-Anbiya 21:34)

Tak, wiec jesli Al-Khadir byl czlowiekiem, orzeczenie to ma rowniez na niego wplyw : jeste smiertelny i musi umrzec. Allah Wszechmogacy mowi :

 Oto Bóg zawarł przymierze z prorokami:
"Oto co dałem wam z Księgi i mądrości!
Następnie przyjdzie do was Posłaniec,
potwierdzający prawdziwość
tego, co posiadacie.
Wy jemu uwierzycie
i będziecie mu z pewnością pomagać!".
On powiedział:
"Czy wy zgadzacie się i przyjmujecie
pod tym warunkiem Mój ciężar?"
Oni powiedzieli:
"Zgadzamy się!"
On powiedział:
"Dajcie więc świadectwo,
a ja będę z wami pośród świadków." ( Al-Imran 3:81 )

Ibn 'Abbas (niech Allah bedzie z niego zadowolony) powiedzial : Allah zawarl przymierze wszystkich Prorokow aby wierzyli w Muhammada i wspierali go, jeśli pojawi się on w ciągu ich życia. Na domiar tego, powinni oni zawrzec przymierze wszystkich swoich nacji aby wierzyly w niego i wspieraly go w ten sam sposob. W wyniku tego, jesli Al-Khadir byl Prorokiem czy Wali, bral by udzial w tym przymierzu i jesli bylby zywy za czasow Proroka Muhammada (pokoj z nim) , podazyl by za nim i przedstawil by sie mu oddajac mu posłuszeństwo i absolutna wiare.

Imam Ahmed zrealcjonowal : Powiedzial Shuraih Ibn An-Nu'man po Hashim
po Mujalid after AshShi'bi po Jabir Ibn 'Abdullah.ze Prorok (Pokoj z nim) powiedzial : "Na tego, w ktorego Rekach lezy moja dusza ! Gdyby Mojzesz zyl, nie zrobil by nic innego jak podazyl za mna " To jest decydujacy pogląd, ktory wskazuje wczesniejszy wers koraniczny, iz wszyscy Prorocy - jesli zdarzylo by im sie zyc za czasow Proroka Muhammada (pokoj z nim) - musza za nim podazac i praktkowac jego shari'ah. Podczas podrozy nocnej, on (pokoj z nim) zostal wzniesiony ponad nich wszystkich.
Kiedy zstąpił do Jerozolimy i nadszedl czas modlitwy, on (pokoj z nim) dostal nakaz aby poprowadzic ich wszystkich w modlitwie. Pokazuje to nam, ze jest największym imamem i ostatnim Prorokiem najbardziej uhonorowanym i szanowanym ( niech Allah zmiluje sie nad nimi wszystkimi ).

Skutkiem tego, jesli Al-Khadir bylby zywy, gromadzilby sily wraz z Prorokiem Muhammadem (pokoj z nim) i podazal by za jego religia w kazdym szczegole. Prorok Jezus (pokoj z nim) kiedy zejdzie na ziemie w Koncach Czasu , bedzie rzadzil calym swiatem zgodnie z tym honorowym prawem Proroka Muhammada (pokoj z nim) . Jednakze nie ma zadnego dowodu ,ze Al-Khadir Prorok Muhammad (pokoj z nim) spotkal sie z  Prorokiem Muhammadem(pokoj z nim) nawet jednego dnia czy byl swiadkiem jakiejkolwiek jego walki przeciw politeistom czy niewiernym. Dnia, w ktorym odbyla sie walka pod Badr, Prorok Muhammad (pokoj z nim) rzucil spojrzenie na niewiernych i bylo ich tysiac podczas, gdy jego Towarzyszy bylo 319. Wyslannik Allah (pokoj z nim) zwrocil twarz w strone qiblah, wyciągnął ręce i zaczal suplikacje do swego Pana :" O Allah ! Zrealizuj dla mnie to co mi obiecales. O Allah ! Daj mi to co mi obiecales. O Allah ! Jesli ta mala liczba muzulmanow zostanie zniszczona, niebeda oddawali czci Bogu na tej ziemi. " On (pokoj z nim) kontynuowal suplikacje do swego Pana, wyciagajac rece, zwracajac sie w strone qiblah aż do momentu kiedy jego płaszcz zsunął się z ramion. Tak, wiec Abu Bakr (niech Allah bedzie z niego zadowolony) podszedl do niego , podniosl plaszcz i nalozyl go. Nastepnie Abu Bakr objął go od tyłu i powiedzial : O Proroku Allah ! To twoja modlitwa do Pana wystarczy Ci i On
spełni dla Ciebie to, co On obiecał. Tak, wiec Allah Wszechmogacy objawil :

Kiedy błagaliście waszego Pana o pomoc,
On wysłuchał was:
"Ja was wspomogę tysiącem aniołów
idących jedni za drugimi." (Al-Anfal 8:9)

Jednakze, ta mala liczba Muzulmanow składała się, wtedy z wodzów spośród
muzułmanów i aniołów, przede wszystkim wśród, ktorych byl Gabriel (pokoj z nim). A zatem jesli Al-Khadir bylby zywy ,jego obecnosc tam byloby najlepsza rzecza jaka moglby zrobic. Zrelacjonowal  Al-Qadi Abu Ya`la Muhammad Ibn Al-Husain Al-Fara' Al-Hanbali : Niektorzy ludzie pytali naszych towarzyszy o Al-Khadir, czy byl zywy ? Odpowiedzieli : 'Tak'. Niektorzy ludzie twierdza,ze Al-Khadir byl obecny podczas tych wszystkich przeszlych wydarzen, ale nikt niemogl go widziec, gdyz byl niewidzialny. Oczywiscie, to twierdzenie jest bezpodstawne i jest oparte na iluzjach. Istotnie, gdyby zyl za czasow Proroka (pokoj z nim) napewno dolaczyl by do jego walki z politeistami z Trybu Quraish.

Ztelacjonowane przez Sa'd (niech Allah bedzie z niego zadowolony): "W dniu walki pod Uhud ujrzalem po lewej i po prawej stronie Proroka (pokoj z nim) dwie osoby ubrane w biala odziez , ktorych nigdy wczesniej niewidzialem ani po tym byl to Gabriel i Michael (niech Allah bedzie z nich zadowolony) (Sahih Muslim)

Dodatkowo 'Abdullah Ibn `Umar 8niech Allah bedzie z nich zadowolony) powiedzial : "Pewnego razu Prorok (pokoj z nim) prowadzil dla nas modlitwe isha (nocna) podczas swoich ostatnich dni zycia i po jej zakonczeniu (Taslimem i ostatnim pozdrowieniem) powiedzial : 'Czy zdajecie sobie sprawe jaka jest waga tej nocy ? Nikt obecny na powierzchni ziemi dziś wieczorem będzie zyc po ukończeniu stu lat od tej nocy. " (Sahih Al-Bukhari)
`Abdullah Ibn `Umar (niech Allah bedzie z niego zadowolony) zrelacjonowal : "Wyslannik Proroka (Pokoj z nim) prowadzil nas w modlitwie `Isha' w najpozniejszej czesci nocy i kiedy zakonczyl pozdrowieniem, wstal i powiedzial :'Czy widzieliscie te noc ?' Pod koniec stu lat od tej nocy nikt nie przetrwa na powierzchni ziemi (z moich Towarzyszy) Ibn `Umar powiedzial : Ludzie nie rozumieli tych slow Proroka (pokoj z nim) które zostały wypowiedziane dotyczące stu lat. Wyslannik Allah (pokoj z nim) mial na mysli to, iz nikt sposrod zyjacych obecnie na ziemi (sposrod Towarzyszy Proroka) przezyje po stu latach i to bedzie koniec tego pokolenia. (Sahih Muslim) Jabir Ibn `Abdullah (niech Allah ma go w swojej opiece) zrelacjonowal : "Slyszalem jak Wyslannik Allah (pokoj z nim) mowil miesiac przed swoja smiercia : 'Zapytaliscie mnie o Ostatnia Godzine podczas gdy ta wiedza jest z Allah' Ja jednak , składam przysięgę i mowie,iz nikt na ziemi (sposrod Towarzyszy) przezyje pod koniec stu lat.' Ten hadis zostal zrelacjonowany, zaswiadczony przez Ibn Juraij z tym samym Lancuchem przekazicieli, ale nie ma slow 'jeden miesiac przed jego smiercia'   (Sahih Muslim) Tak, wiec nawet jesli Al-Khadir bylby zywy za czasow Proroka (pokoj z nim) umarlby w zgodzie z powyzszymi hadisami i Allah Wie najlepiej !

ZRODLO : "Stories of the Quran" by Ibn Katheer

Brak komentarzy: