czwartek, 24 lutego 2011
"Podroz duszy po smierci" fragment.
"Kazda dusza zakosztuje smierci"[S.Rodzina Imrana(3) w.185].Czym
jest smierc?Czy jest calkowitym unicestwieniem?A moze poprostu
odlaczeniem duszy od ciala.Co sie wydarzy kiedy dusza zostanie
oddzielona od ciala?Co sie stanie z czlowiekiem,jego przemijajacym
cialem i niesmiertelna dusza?Czy w momencie kiedy jego cialo umiera
ma poczucie nadchodzacego konca?Albo czy ma swiadmosc ,ze jego
niesmiertelna dusza bedzie zyla dalej?Czy zmarli odczuwaja
przyjemnosc i ceirpienie po tamtej stronie tak samo,jak zyjacy?Czy
mozna porownac swiadomosc zyjacego czlowieka,ktorego dusza jest
zamknieta w ciele,ze swiadomoscia czlowieka zmarlego,ktorego dusza
opuscila cialo?Naturalnie odpowiedz na te pytnai brzmi NIE!Zarowno
zywi jak i umarli sa swiadomi,ale w inny sposob i nie da sie tego w
zadnym wypadku porownac.Smierc nie jest zwyklym unicestwieniem.Jest
zaledwie przemieszczeniem sie z jednego swiata do drugiego.Kiedy
umarly czlowiek odczuwa w gorbie radosc lub cierpienie,to nie
znaczy ,ze on tam zyje,potrzebuje zywnosci,ubran itd.Ale to
oznacza,ze dusza przenika wszystkie czesci jego ciala w taki sam
sposob jak na tym swiecie.
Pod pewnym wzgledem dusza znowu powraca do ciala,ktore nie jest juz
takie samo jak za zycia.I w tym stanie umarly jest poddawany
probie.Mozemy to prownac do snu podczas ,ktorego dusza opuszcza
cialo.Ten stan nazywany jest "mniejsza smiercia".We snie dusza
czlowieka wychodzi jego nozdrzami i wedruje,az trafi przed oblicze
Pana.Jesli spiacy jest w stanie czystosci jego dusza klania sie nisko
Stworcy.Wowczas moze ona natknac sie na swiat snow lub spotkac sie z
duszami ludzi,ktorzy umarli.Ale to,w jaki sposob zostanie pokazane
duszy zycie pozagrobowe z calym dobrem i zlem zalezy wylacznie od
Allaha.On tylko bowiem jest w stanie pokazac to okreslonemu
czlowiekowi.Jesli spiacy jest prawdomowny,wielkoduszny i czysty,a w
momencie kiedy sie obudzi nie interesuja go bezsensowne sprawy,wtedy
do takiego czlowieka powraca dusza i przynosi do jego serca prawde
jaka Allah Wielki i Majestatyczny pozwolil mu zobaczyc.Kiedy zdarzy
sie cos takiego okreslone jest mianem "prawdziwego snu".We snie dusza
moze rowniez swobodnie poruszac sie dookola swiata i spotykac sie z
duszami zyjacych ludzi.Rozmawiac z nimi i zyskiwac od nich
wiedze.Niektorzy z nich ucza ja prawdy,niektorzy zas falszu i
klamstwa.Ta nieprawdziwa czesc i jest normalnym snem.
Jesli spiacy jest klamca i lubi to co jest obludne,jego dusza podczas
snu wznosi sie wciaz ku niebu.Swobodnie porusza sie wokol
ziemi,spotyka sie z innymi duszami i poznaje prawde o Zyciu
Pozagrobowym.Zanim dusza pwroci do ciala spotyka pomiedzy niebem a
ziemia szejtana,ktory miesza prawde z falszem.Wtedy czlowiek po
przebudzeniu jest zaklopotany i ma zamet w glowie odnosnie tego jaki
jest Allah i co pozwolil mu zobaczyc.W konsekwencji nie rozumie
tego,tylko pamieta to co pokazal mu szejtan(szatan).To sa
tzw.:"chaotyczne sny".Dla potwierdzenia tego przytocze co Allah
Najwyzszy objwil w [S.Grupy(39) w. 42]:"Allah zabiera dusze w chwili
smierci,wzywa takze te ,ktore nie umarly,tylko sa we snie.On
zatrzymuje te,o ktorych smierci zdecydowal,a odsyla inne do
wyznaczonego terminu."
W czasie snu dusza nie opuszcza calkowicie ciala,jak to sie dzieje w
przypadku smierci,ale pozostaje wewnatrz ciala mogac jednoczesnie
poruszac sie swobodnie miedzy niebiosami.Dusze mozna przyrownac do
promyka lub nici,ktorej koniec pozostaje polaczony z cialem.Ten
promien rozciaga sie pod niebiosa i po pewnym czasie,zanim czlowiek
sie obudzi,wraca znowu do ciala.Podobne jest to do slonca,ktore jest
na niebie,a jego promienie na ziemi.To porownanie byc moze nie jest
precyzyjne,ale pozwala uswiadomic sobie ten stan.W przypadku
smierci,cialo pozostaje w ziemi,podczas gdy dusza jest w przestrzeni
pomiedzy dwoma swiatami.Ta przestrzen jest czyms co oddziela dwa
swiaty:niebo od ziemi lub inaczej,ten swiat od swiata
pozagrobowego.Innymi slowy jest to czas pomiedzy smercia i
zmartwychwstaniem.Szczescie lub kara w Przestrzeni nie sa takie same
jak szczescie i kara w zyciu pozagrobowym.Jest to cos co sie zdarza
pomiedzy tym a tamtym swiatem.Pomimo tego,ze dusza jest w
Przestrzeni,a cialo wewnatrz ziemi,to sa one wciaz ze soba
polaczone.W konsekwencji szczescie lub kara dotknie cialo i
dusze.Mozemy porownac ten stan ze stanem snu,ale istnieje pomiedzy
nimi roznica.We snie,dusza zasadniczo egzystuje w ciele.Wynurza sie z
niego ku niebu jak promyk slonca,wowczas przychodzi do czlowieka albo
radosny,albo smutny sen.Po smierci, dusza zasadniczo egzystuje w
Przestrzeni,nie w ciele czlowieka.
Kiedy Allah Najwyzszy chce szczescia lub kary dla duszy to wtedy
laczy ja z cialem.Dusza jest w niebie,ale w tym samym czasie jest
rowniez polaczona z cialem znajdujacym sie na ziemi.Dusza
rozprzestrzenia sie i znajduje sie jednoczesnie w kilku miejscach.
Dowodem na to jest sam Wyslannik Allaha,(PKZN),ktory widzial
Mojzesza,tej nocy,kiedy odbywal Nocna Podroz,stojacego nad swoim
grobem i pogrozonego w modlitwie.Prorok widzial go rowniez w szostym
i siodmym niebie.Niekiedy szczescie lub kara zdarzaja sie
rownoczesnie dla ciala i dla duszy.Innym razem dotyka to tylko
dusze.Zmarly moze na jakis czas utracic swiadomosc,ale po tym i tak
bedzie odczuwal nagrode badz kare.To jest zalezna nie tylko od woli
Wielkiego Allaha,ale rowniez od uczynkow czlowieka.
W dawnych czasach pewien mezczyzna myslal,ze jesli cialo zostanie
spalone,a popiol wrzucony do morza lub w wietrzny dzien rozrzucony
po suchym ladzie,to uda mu sie w ten sposob uniknac kary w gorbie i
kazal swim dzieciom by tak zrobili po jego smerci.Allah jednak
rozkazal morzu zebrac w jedno te prochy i wyrzucic je na
brzeg.Podbnie kazal uczynic ziemi.Gdy to sie stalo Allah
powiedzial:"Powstan".I z prochow powstal czlowiek.Allah zapytal
go:"Dlaczego to zrobiles?".Czlowiek odpowiadal:"Obawialem sie Ciebie
moj Panie,ale Ty jestes tym,ktory wie co jest najlepsze."Po tym co
powiedzial,Allah wybaczyl mu.
Zaden czyn nie moglby zniesc kary i nagrody w grobie.Jesli czlowiek
sprawiedliwy zostal spalony w goracym piecu,to porcja szczescia
dociera do jego duszy i ciala,a Allah czyni ogien zimnym i spokojnym
dla niego.Dla grzesznika natomiast zimne powietrze podtrzymuje ogien
i goracy wiatr.Zywioly i materia wszechswiata sa posluszne ich Panu
i Stworcy.On stwarza je i wykorzystuje jak tylko chce.Zaden z
zywiolow nie jest w stanie sprzeciwic sie Allahowi.Wszystko na ziemi
i niebie jest posluszne Jego rozkazom.
ZRODLO : "Podroz duszy po smierci"-Imam Ibn Al-Qajjem
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz